Educație

Top 3 direcții de urmat când îți propui să atragi donații pentru cauza ta // Ligia Adam

...
Data de publicare 23.01.2018 Publicat de Bursa Binelui
Continuăm seria sfaturilor și îndrumărilor pe care specialiștii în comunicare le doresc împărtășite cu oamenii din organizații neguvernamentale atunci când se pune la cale o campanie pentru strângere de donații. În cele ce urmează, Ligia Adam ne-a oferit câteva idei pentru a planifica demersul încă de la început.
 
Dacă ar fi să faci un top 3 direcții pe care un ONG să-și canalizeze acțiunile odată înscriși într-o competiție care le cere să demareze propria campanie de atragere de donații, care ar fi acestea?
 
• Începe cu un plan

Se spune că dacă știi unde vrei să ajungi o să descoperi sigur calea. De aceea e bine să pornești la drum cu un plan. Nu trebuie să fie ceva mega elaborat, uneori e suficientă și-o schiță mâzgălită pe hârtie, fiindcă doar exercițiul de-a enumera și vizualiza pașii pe care trebuie să îi urmezi o să te ajute să-ți înțelegi mai bine resursele, ce e de făcut și ce e prioritar.
 
Și chiar dacă mai mereu socoteala de acasă nu se potrivește cu cea de pe Bursa, planul inițial ar trebui să te țină cât mai departe de tentația să faci și să încerci de toate în timpul limitat pe care-l ai la dispoziție. Altfel, riști să obosești cu mult înainte să ajungi la linia de finish și să obții rezultate care nu-s deloc pe măsura eforturilor depuse.
 
• Alege-ți cu grijă prioritățile

Sau pick your battles, cum zic americanii. Când te ocupi de strângere de fonduri e bine să bați la cât mai multe uși, însă nu e întotdeauna indicat să faci asta în același timp sau în același fel, mai ales dacă ai puține resurse la dispoziție.
 
Pentru ca mesajul unui Bine să treacă dincolo de căsuțe poștale, ecrane și difuzoare ajută mult să ai o poveste care să îi facă pe cei pe care speri să îi atragi de partea ta să devină atenți la mesajul tău, să rezoneze cu cauza campaniei, să creadă sincer în șansele ei de reușită și în final să-și conștientizeze propria importanță în reușita unui Bine în care cred.
 
Cum toate astea ar trebui să se întâmple în vreo 8 secunde, cât se crede că ar fi attention span-ul unui utilizator de internet din zilele noastre, e bine să-ți stabilești niște priorități clare în campanie despre cum exact vei face toate astea, în loc să încerci să faci câte un pic din toate, cu resurse foarte limitate. Altfel, același attention span ghiduș te poate devia ușor-ușor de la planul inițial fără ca măcar să-ți dai seama.
 
• Sună ironic, dar nu uita de oameni

O campanie de strângere de donații înseamnă a pune în valoare o cauză. Și dincolo de fondurile strânse, valoarea adăugată a unei campanii stă de cele mai multe ori în oamenii care o fac să se întâmple. De la proiectul campaniei la echipa de lucru la beneficiarii finali, de la publicul larg la cei care devin susținători, ambasadori și donatori ai cauzei, e important să ai mereu în vedere într-o campanie cum lucrezi cu oamenii, cum vorbești cu sau despre ei, cât de multe le ceri și cum te raportezi apoi la acțiunile lor.
 
Apropo de ce spunea și Andreea într-un articol anterior din această serie, comunicarea unei campanii sociale ar trebui să urmeze un limbaj simplu, clar, sincer, uman și pozitiv. Din păcate exagerările, inconsistența, hei-rup-ismul, bla-bla-ul excesiv, neclaritatea sau prea multe mesaje dramatice sau șocante nu dau rezultate decât pe termen foarte scurt.
 
 
Ligia Adam – Specialist în comunicare
http://www.ligiaadam.ro/
3260 vizualizări

Comentarii

Trebuie să te autentifici sau să te înregistrezi pentru a putea comenta!
Acest proiect nu are încă niciun comentariu.