Protecția animalelor

Totul a pornit de la întrebarea: Ce se întâmplă cu animalele pentru care nu există resurse financiare pentru a fi tratate

...
Data de publicare 05.03.2019 Publicat de Bursa Binelui
Medicul veterinar Aurelian Ştefan s-a alăturat în 2008 iniţiativei lui Nancy Janes de a aduce o schimbare în situaţia precară a animalelor fără adăpost din România. Așa a luat naștere World Animal Veterinary Emissaries, primul proiect social creat de specialiști pentru animalele fără adăpost sau defavorizate, care îşi propune soluţionarea înmulţirii necontrolate a câinilor și pisicilor şi tratarea gratuită a cazurilor grave.
 
Mai multe detalii despre inițiativă, dar și despre cum putem contribui ca animalele să aibă parte de un trai mai bun, ne-a povestit în cele ce urmează chiar medicul Aurelian Ștefan.
 
B.B.: Povestește-ne despre World Animal Veterinary Emissaries și despre proiectul Homeless Animal Hospital. Când a început povestea voastră și ce te-a determinat să îți dedici timpul și resursele cauzei animalelor fără stăpân? Cum se desfășoară o zi obișnuită din viața asociației?
 
World Animal Veterinary Emissaries este o asociaţie care s-a înfiinţat din dorinţa de a acoperi nevoile laturii sociale a domeniului veterinar.  Sistemul veterinar este unul privat 100%, ceea ce duce la o selecţie destul de dură a animalelor care şi reuşesc să beneficieze de asistenţă medicală. De aici se naşte întrebarea: ce se întâmplă cu animalele pentru care nu există resurse financiare pentru a fi tratate?! Şi aşa s-a născut WAVE.
 
Acronimul nu este deloc unul întâmplător, pentru că ne dorim să fim un val de schimbare pozitivă în ceea ce priveşte situaţia animalelor în suferinţă.
 
Singurul motiv pentru care investesc şi investim resurse preţioase (timp, bani şi energie pură) este pentru că ne pasă de ce se întâmplă în jurul nostru şi vrem să vedem o schimbare în bine. Dacă vrei să se schimbe ceva, orice, nu aştepta de la alţii, ci apucă-te şi fă tu. Aşa va ieşi aşa cum îţi doreşti şi pe măsura eforturilor tale.
 
O zi din activitatea noastră începe cu munca de spital sau cu îmbarcarea către o destinaţie rurală, unde un animăluţ are nevoie de ajutor şi pe care îl preluam la spitalul în care ne desfăşurăm activitatea, Spitalul Center of Hope. Volumul de muncă este foarte mare şi, deşi o echipă de 17 persoane poate părea mare, nu suntem suficienți pentru a face faţă cu brio. Sterilizările de căţei şi pisici, operaţiile complicate şi munca dedicată consultaţiilor şi tratamentelor necesită timp şi resurse umane însemnate. Trebuie spus că pacienţii noştri sunt căţei speciali: traumatizaţi şi psihic şi fizic.
 
B.B.: Care a fost cea mai mare reușită de până acum a echipei? Dar nereușită din care ați învățat cel mai mult?
 
Ne-am început activitatea cu o rulotă pe care o deplasam cu maşina personală şi în care făceam sterilizări pentru animalele fără stăpân. După 8 ani am reuşit să avem o casă a noastră, un loc unde să putem ajuta mai mult şi mai bine, iar această casă este în cadrul Center of Hope, un spital şi un centru veterinar modern, care ne găzduieşte şi ne oferă toată infrastructura medicală şi umană necesară.
 
Cea mai mare nereuşită? Nu am încercat de la bun început să captăm atenţia publicului autohton şi asta a fost o greşeală. Publicul român este primul care trebuie să afle ce facem şi, bineînţeles, să ne susţină activitatea. Am realizat asta târziu, dar recuperăm.
 
B.B.: Care sunt principalele avantaje ale înscrierii proiectului în platforma Bursa Binelui din perspectiva ta? Cum v-a influenţat acest pas activitatea?
 
Publicul caută modalităţi cât mai comode de a dona, iar pentru multă lume mersul la ghişeu este foarte dificil, aşadar trebuie venit cu ceva online sau cel puţin digital. Aici ai două variante: plata prin sms sau plata cu ajutorul cardului bancar.
 
Bursa Binelui nu doar că ne-a oferit posibilitatea plăţii prin card bancar, ci şi cea de a ne prezenta detaliat proiectul şi de a interacţiona cu publicul larg în secţiunea de comentarii. 
 
B.B.: Care consideri ca sunt ingredientele unei campanii de fundraising de succes?
 
O campanie de succes are nevoie de răbdare şi de perseverenţă. Mai adaugi aici o temă de interes, un limbaj direct, fără ocolişuri, precum şi placa turnantă: o modalitate cât mai simplă de plată, dublată de comision zero la tranzacţie, şi eşti pe val.
Dacă beneficiezi şi de o susţinere media, succesul e aproape. Şi mai e ceva: comunicarea cât mai frecventă cu susţinătorii, arătând ce faci cu banii.
 
Aici intervine şi talentul editorial al echipei pe de o parte, iar pe de alta forma în care îţi prezinţi activitatea. Noi am ales să începem cu un grup pe Facebook care se cheamă „Pune 10 lei la treabă”, neavând altă idee despre cum să strângem banii necesari proiectului.
 
Aici am făcut o regulă extrem de strictă în ceea ce priveşte conţinutul, şi anume ne-am concentrat pe ce putem face şi nu pe ce ne este imposibil să facem. Am promovat grupul în alte grupuri de Facebook şi am rugat membrii să vorbească despre noi.
 
Trimitem şi un newsletter de maximum două ori pe lună, o metodă care ajută şi ea la menţinerea contactului cu publicul ţintă. Astfel spunem oamenilor o poveste care ne-a marcat sau ce vrem să facem în perioada imediat următoare.
 
B.B.: Cum îi motivaţi pe oameni să susțină cauza Homeless Animal Hospital?
 
Este foarte dificil să motivezi pe cineva să susţină ceva, mai ales într-o formă continuă. Încercăm să ne apropiem de oameni şi să le prezentăm realitatea şi modul în care donaţiile respective schimbă lucruri pe care publicul tău ţintă le vrea schimbate prin tine.
 
Mai e ceva important: imaginea României la capitolul animale şi protecţia mediului este dezastruoasă. Noi venim cu ceva inedit de care suntem mândri şi tocmai acest lucru dorim să îl insuflăm şi susţinătorilor noştri - să fie mândri de noi şi de ei că susţin un aşa proiect. Este ceva la care ţinem foarte mult şi vrem să devenim un simbol că #sepoate şi la noi să facem lucruri măreţe.
 
În concluzie, social media este poate singura metodă rapidă şi foarte sigură de a transmite informaţii şi de a primi un feedback. Orice altceva este foarte foarte lent.
 
B.B.: Care sunt pașii următori ai proiectului vostru? Ce planuri aveți pentru viitor?
 
Deşi poate părea incredibil, o pagină cu 9000 de fani şi un grup de 4000 de oameni nu reuşesc să ne stabilizeze financiar activitatea. Aşa că paşii următori vor fi: consolidarea proiectului şi imediat ce noi vom reuşi să facem economii şi să avem bani puşi deoparte, vom deschide un al doilea spital în ţară. Scopul nostru este să unim ţara şi să ajutăm cât mai multe animăluţe bolnăvioare să beneficieze de tratament.
 
Asociația World Animal Veterinary Emissaries desfășoara începând cu luna iunie 2018 o campanie de fundraising pe platforma bursabinelui.ro pentru proiectul Homeless Animal Hospital. Din suma target de 120 000 lei, echipa de medici veterinari a strâns deja peste 119 000 de lei. Puteți susține cauza lor donând aici.
 
 
Bursa Binelui aduce împreună organizațiile care au nevoie de sprijin pentru a-și desfășura activitatea și oamenii care vor să investească în faptele bune din comunitatea lor.
 
Este singura platformă online de acest tip care permite donațiile fără comisoane, atât pentru donator, cât și pentru organizație, încurajând astfel donatorii care vor să susțină cu sume mici o cauză (de la minim 5 lei până la maximum 1000 de lei). Toate plățile sunt securizate și intră sub incidența legilor transferurilor bancare. 

Bursa Binelui este un proiect creat și susținut de Banca Comercială Română (BCR) în parteneriat cu EuPlătesc.ro.
 
8332 vizualizări

Comentarii

Trebuie să te autentifici sau să te înregistrezi pentru a putea comenta!
Acest proiect nu are încă niciun comentariu.