Scopul proiectului
Scopul vizat este adoptarea comportamentelor pozitive dovedite de eroii poveștilor pentru copii.
Ne-am fixat acest scop, întrucât sunt insuficient exersate abilitățile de comunicare bazată pe valori reflectate în aceste cuvinte-cheie: grijă, empatie, respect reciproc, recunoștință, eficiență, cooperare, viitor. un caracter neformat corespunzător conduce inevitabil la reacții comportamentale anormale atât față de sine însuși, cât și față de oamenii cu care interacționează copilul.
În context, am identificate aceste nevoi:
• dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă la nivel bi- și pluridirecțional;
• dezvoltarea abilităților de gândire creativă în contextul viziunii lui Bloom;
• exersarea abilităților de gândire critică în situații noi de învățare;
• aducerea constantă a elevilor în zona proximei dezvoltări.
Beneficiarii proiectului
Beneficiarii direcți sunt elevii unei școli din comunitatea făgărășeană. Circa 30 de elevi din clasa a II-a. Intenționăm să cooptăm și elevi din mediul rural cu care să colaborăm până la finele anului școlar 2025 - 2026.
Rezultatele așteptate sunt acestea:
1. timp de calitate petrecut în universul eroilor de poveste, pe calea undelor și în mediul fizic;
2. interacțiune cu lumea teatrului radiofonic;
3. abilități de comunicare dezvoltate – comunicare orală și scrisă;
4. imagine de sine îmbunătățită;
5. vizibilitate în mediul educațional ca un exemplu de bună practică;
6. oportunități de multiplicare a ideii de proiect;
7. impact pozitiv asupra beneficiarilor indirecți, resimțit pe termen lung.
Beneficiarii indirecți sunt părinții acestora și învățătorii care îi coordonează.
De ce să donez?
Nevoile identificare în mediul nostru educațional sunt:
• conștientizarea implicațiilor bullying-ului asupra procesului de formare a educabilului;
• realizarea importanței implicării fervente în parteneriatul școală-părinte-elev.
Unindu-ne forțele, putem contribui la ceea ce îi face pe elevi să se simtă mai degajați, fapt care îi provoacă să fie în același timp atenți, curioși, prietenoși, comunicativi, creativi și propunători de idei, iar pe deasupra, arhitecți și decoratori. Le dezvoltăm abilitățile care favorizează imaginația creatoare, funcțiile limbii, exprimarea de sine în fața publicului auditor/spectator, exprimarea prin artă cu ajutorul cromaticii și al machetelor ce redau secvențe din povești.
Pe scurt, elevii au ocazia să se regăsească în personajele văzute cu ochii minții, să le descrie, să poarte un dialog pe baza unui portret schițat, să ia aminte la învățături, să le pună în practică sub aspect atitudinal, să macheteze scene în care s-au înfățișat eroii.