În fiecare an, orice organizație are nevoie nu doar de proiecte de succes, ci și de o bază solidă care să mențină continuitatea activității: oameni, logistică, comunicare, spațiu și resurse pentru a funcționa zi de zi.
O campanie de finanțare anuală are exact acest scop, să asigure bugetul necesar pentrutoate demersurile pe care o organizație și le propune. Într-o astfel de campanie, promiți comunității și celor care au susținut campaniile ONG-uluică menții aceeași implicare și impact pentru fiecare proiect viitor. Practic, printr-o singură donație ei ajută, de fapt, toate cauzele și proiectele pe care ONG-ul le derulează - acesta fiind și mesajul pe care trebuie să îl transmitem.
Ce e important să comunici și cum faci asta?
De ce este importantă organizația ta pentru comunitate
Cum susțin aceste fonduri activitățile și inițiativele organizației
Ce s-ar întâmpla dacă finanțarea nu ar exista
Ce înseamnă, concret, fiecare donație
Cum poți comunica aceste informații?
Un video scurt (1-2 minute) cu echipa în care explicați cu ce se ocupă ONG-ul
Postări săptămânale cu activitățile zilnice (cele „invizibile”, dar esențiale)
Mini-interviuri cu membrii echipei, care să arate pasiunea acestora pentru a face bine
Ce tip de mesaje funcționează cel mai bine?
Emoționale: „Noi nu salvăm lumea într-o zi, dar în fiecare zi o aducem mai aproapede bine.”
Transparente financiar: „Cu 12 lei, ne plătim serverul pentru o zi. Cu 300 lei, acoperim un salariu part-time pentru coordonare.”
De recunoștință: „Mulțumim că ne ajuți să existăm și să ducem la bun sfârșit toatecauzele.”
Ce tactici poți folosi pentru a ajuta campania ta?
Lansează campania la început de an (sau în decembrie, pentru anul următor).
Creează abonamente lunare mici pentru susținerea ONG-ului.
Implică susținătorii fideli în promovarea cauzelor–ei sunt cei mai buni ambasadori
Bursa Binelui